4 Temmuz 2011 Pazartesi

Joker'den Aforizmalar



"Bayanlar ve baylar! Hakkında gazetelerde okuduğunuz! Şimdi gözlerinizin önünde, bakarken titreyin, doğanın en nadir ve trajik hatası! Huzurlarınızda, sıradan insan! Fiziksel olarak eşsiz, onun yerine deforme olmuş değerleri var. İnsanlığın önemine dair berbatça şişirilmiş düşüncesine bakın! Çarpık sosyal vicdanına ve çürümüş iyimserliğine. Kesinlikle midesi hassas olanlara göre değil, değil mi? En tiksindirici tarafı da düzen ve mantığa dair zayıf ve işe yaramaz düşünceleri, üzerlerine çok fazla ağırlık koyarsanız kırılıverirler. 'Nasıl yaşıyor?' dediğinizi duyuyorum. Bu zavallı acınası tür günümüzün sert ve mantıksız dünyasında nasıl hayatta kalabiliyor? İnsanoğlunun varlığınının delice, tesadüfi ve amaçsız olduğunun kaçınılmaz gerçeği ile yüzleşince her sekiz kişiden biri tırlatıp tamamen zırdeli oluyor. Fakat onları kim suçlayabilir? Bu kadar psikopat bir dünyada başka bir tepki delice olurdu."
(Batman: Killing Joke)

"Hayattaki en aklı başında adamı deliliğe indirgemek için sadece tek bir gün yeterli. İşte dünya benim bulunduğum yerden bu kadar uzakta. Sadece tek bir kötü gün. Bir keresinde sen de kötü bir gün geçirmiştin. Haksız mıyım? Haklı olduğumu biliyorum. Kötü bir gün geçirdin ve her şey değişti. Yoksa neden uçan bir sıçan gibi giyinesin? Kötü bir gün geçirdin ve bu seni diğer herkes gibi delirtti. Sadece bunu kabul etmezsin. Hayatın bir anlamı varmış, tüm bu mücadelenin bir amacı varmış gibi davranmak zorundasın! Tanrım bende kusma isteği uyandırıyorsun."
(Batman: Killing Joke)


"Hepsi bir şaka! Değer verilen ve uğruna mücadele edilen her şey... Hepsi devasa, kaçıkça bir şaka! Öyleyse neden komik tarafını görmüyorsun? Neden gülmüyorsun?"  
 (Batman: Killing Joke)

"Eğer bir geçmişim olacaksa çoktan seçmeli olmasını isterim."   (Batman: Killing Joke)

"Bütün palyaçolar çocukları sever, yüzbaşı. Sarah-Essen-Gordon'a sorman yeterli. Ah, doğru, soramazsın."  
(Detective Comics #737)

"Bunca yıl Batman ile dalaştıktan sonra, Superman gibi kaslı bir budalayla uğraşmak tatile çıkmak gibi."    (Superman #9)

"İkimiz de bu anlamsız dünyada bir anlam bulmaya çalışıyoruz! Neden kötülüğüyle ün salmış bir suç tanrısı olmak varken, çirkin bir dışlanmış olayım? Neden bir süperkahraman olmak varken, yetim bir çocuk olasın?"
(Batman  #663)

"Benim gibi olmadan beni öldüremezsin. Bana ayak uydurabilen tek insanı kaybetmeden seni öldüremem. İronik, değil mi?"     (Batman #663)

"Ah, evet! Kiliseleri ahlaksız düşüncelerle doldurun! Beyaz Saray'ı dürüstlükle tanıştırın! Çocukların alınlarına müstehcen kelimeler yazın! Kredi kartlarınızı yakın ve topuklu ayakkabılar giyin! Tımarhane kapıları açık kalsın! Varoş mahalleleri cinayet ve tecavüzle doldurun! İlahi delilik! Bırakın coşku olsun sokaklarda, coşku! Gülün ve dünya da sizinle birlikte gülsün!" (Arkham Asylum: A Serious House on Serious Earth)


"Sen hiç ay ışığı altında şeytanla dans ettin mi?"     (Batman 1989)

"Kalem... Gerçekten de kılıçtan daha keskindir."    (Batman 1989)

"Kahkahanın iyileştirici gücünü hiç duymadın mı?"    (Batman 1989)

"Düzgün insanlar bu şehirde yaşamamalı. Başka bir yerde daha mutlu olurlar."  (Batman 1989)



"Öldürmeyen şey tuhaflaştırır."      (The Dark Knight)

"Eğer bir şeyde iyiysen, asla bedava yapma."    (The Dark Knight)

"Delilik yer çekimi gibidir. Sadece hafifçe itmelisin."   (The Dark Knight)

"Ben kaosun elçisiyim. Kaos hakkındaki en önemli şeyi biliyor musun? Kaos adildir."    (The Dark Knight)

"Planı olan bir adam gibi mi duruyorum? Ben neyim biliyor musun? Ben arabaları kovalayan bir köpeğim. Yakalayacak olsam ne yapacağımı bilmem. Anlarsın ya... Ben sadece yaparım."    (The Dark Knight)

"Küçük bir tavsiye... Görünüşün için kimseden özür dileme."   (Joker: Graphic Novel)

2 yorum:

  1. Superman ve Joker sayısı http://images2.wikia.nocookie.net/__cb20060115163133/marvel_dc/images/3/34/Superman_v.2_9.jpg

    YanıtlaSil
  2. Teşekkürler güzel derleme.

    YanıtlaSil

Yorum Yap