21 Ağustos 2011 Pazar

batman/catwoman: follow the money

Batman/Catwoman
Follow The Money

Çizgi roman okurları olarak ara sıra yakalandığımız iki tuzak var: Birincisi; bir kitabın göz alıcı çizimlerine aldanıp, güzel göründüğü için ortalama bir işi yüceltmek, ikincisiyse; çizimlerinin zevkimize hitap etmediği gerekçesiyle bir kitaba şans vermemek. Batman/Catwoman: Follow The Money, yazar ve çizeri Howard Chaykin'in abartılı stili sayesinde ikinci hata için muazzam bir ortam hazırlıyor. Nereden mi biliyorum? Bir arkadaş, Batman ve Catwoman delisi olmasına rağmen çizimleri pek tutmadığı için bu maceranın aylarca yüzüne bile bakmadı da oradan! (bkz. bir arkadaş)

Batman/Catwoman Follow The Money'de, kimsenin ciddiye almadığı hırsız The Cavalier, Wayne Enterprises'ı soyup, suçu Bruce Wayne'in üzerine yıkar. Şirketinin paralarının nereye gittiğinin açığa çıkmasına ramak kalmış olan (bkz. Batman bu pahalı oyuncakları nereden buluyor?) Batman'in tek çıkar yolu, The Cavalier'in bir diğer mağduru olan Catwoman ile ortak çalışmaktır.


Batman: Dark Alliances ve Batman: Thrillkiller gibi grafik romanların yaratıcısı Howard Chaykin, Follow The Money'de 1940'ların komedi filmleri havasında, eğlenceli, küçük bir takip öyküsü hazırlamış. 44 sayfalık Follow The Money, Jeph Loeb'in Superman/Batman serisinde kullandığına benzer bir üslupla Batman ve Catwoman karakterlerinin benzerliklerini ve farklılıklarını masaya yatırıyor. Düşünce balonları, son dönemde alıştığımız öfkeli, ciddi, noir tonu yakalamak için değil, kahramanların gerçek düşüncelerini yalın bir şekilde ifade etmeleri için var, ve bence bu amaçla kullanımları iç açıcı bir değişiklik olmuş.

Catwoman'ın, Batman'in bir kanunsuz olduğunu hatırlatmaktan vazgeçmemesi, Batman'in Catwoman'la durumlarının aynı olmadığını söyleyip durması, bu karakterlerin ilişkilerini neden "yürütemediklerini" gösteriyor. Bruce ve Selina'nın aralarındaki iletişim Spencer Tracy/Katharine Hepburn filmlerindeki kadın-erkek figürlerine benzetilmiş. Birbirlerini seviyorlar, dışarıdan gelebilecek tehlikelere karşı koruyorlar, fakat baş başa kaldıklarında birbirlerine duymak isteyecekleri son sözleri söylemekten de geri kalmıyorlar.

Ve çizimler... Dick Sprang'in Batman'ini okuyarak büyüdüğünü, ve "karanlık Batman"i yorumlamakta zorluk çektiğini söyleyen Chaykin'in, Sprang ile Ed McGuinness karışımı bir tarzı var. Suratlar köşeli, gözler, dudaklar abartılı. Alışmanın zaman aldığı doğru, ama kötü demek de haksızlık. Laf arasında, Cavalier'in, renkli kostümü, saçları ve Disney kötülerini hatırlatan mimikleriyle (Peter Pan'deki Captain Hook'un kayıp bir kardeşi var mıydı?) Batman ve Catwoman'dan çok daha iyi çizildiğini ve utanmadan rol çaldığını da belirtmem gerekir. 

Sonuç olarak Batman/Catwoman: Follow The Money, Alex Ross, Lee Bermejo gibi çizerlerin işlerinden hoşlanan ve kasvetli Batman maceraları arayışında olanlara zaman kaybından başka bir şey ifade etmeyecek olsa da, derdini lafı dolandırmadan anlatan, rahat, Gümüş Çağ ve Superman/Batman görünümünde çerezlik bir çizgi roman. Çizim konusunda bir takıntınız yoksa ve Batman ve Catwoman karakterlerine bağlıysanız, bu sevimli macera büyük ölçüde tatmin sağlayacaktır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum Yap