12 Ağustos 2011 Cuma

detective #881

Detective #881

James Jr.: Gotham City sent me a sign. A sign in the form of a news report. A report on the return of Batman. There was the picture of him, of Batman, and he was leaping down on criminals, but the thing was, he was... smiling. And all of a sudden I just knew. I knew that it was you under the mask. Not Bruce. You."

Vedalar zordur. Detective Comics #881, hem Scott Snyder/Jock/Francesco Francavilla ekibinin, hem de yayını 75 yıldır devam eden Detective Comics'in ilk volume'ünün son sayısı. Üzülmeyin, Detective Comics Eylül ayında 1.sayıdan başlayacak, Snyder ise Batman dergisinde yazarlık işi kaptı çoktan. Bir yere giden yok yani.

Scott Snyder'ın koşusunun ilk sayısı Detective #871, benim de blog için yazdığım ilk Detective Comics incelemesiydi. Batwoman'a aşık olmamızı sağlayan Greg Rucka'nın apar topar gidişinin ardından sudan çıkmış balık gibi olmuş bünyelerde sarsıcı bir etki yaratmıştı Snyder. Black Mirror daha ilk sayısından "Galiba çok özel bir şey okuyorum ben ya." dedirtmişti. Yeniydi. Yalnızca çıkış tarihi olarak değil, anlayış olarak yeniydi. Dick Grayson'ı, Komiser Gordon'ı, Gotham'ı bambaşka gözlüklerden inceliyordu. Sevdik. Evet, zaman geçtikçe seri yazarın tecrübesizliğinin yol açtığı kısıtlamalardan çok yara alsa da bırakmadık, yeri geldiğinde eleştirdik ama bırakmadık.

Detective #881, açılış monoloğunu #871'den ödünç alıyor, biz de söz verildiği gibi bir "biter ayak konuları toparlama" sürecine girdiğimizi anlıyoruz hemen. Standart bir çizgi romandan on sayfa daha kalın olduğu için de bol bol vaktimizin olacağını düşünüyoruz. Fakat öyle olmuyor. James Jr. Barbara'yı kaçırmış, iki bacağına da bıçak saplamış, "Bıçakları çekersem ölürsün!" tehditleri savururken, Batman'in gelip James'i durduracağını, bütün sayfaların Batman ve James Jr. karşılaşmasını geciktirmek için araya serpiştirilmiş gereksiz dikkat dağıtıcılar olduğunu biliyoruz. Ne Black Mirror'daki belirsizlik, ne de Skeleton Cases'daki her an tetikte olma hissi var. Hikayede heyecan kalmamış. 



Sorunlar nerede başladı? Düşünüyorum... Spesifik bir macera değil de, şu "geri dönen karakterin düşman olması" kalıbının üst üste kullanılması moral bozdu önce. Sonia Branch Zucco'nun pek masum olmadığının öğrenilmesi yetmiyormuş gibi, James Jr. da "Big Bad" olunca bu seriye duyduğum güven azaldı. "Mask of The Phantasm ve Batman Beyond: Return of The Joker, tüm zamanların en iyi 20 Batman macerası arasında bulunmalı."  diyen (*Spoiler* İkisinde de mevzu bahis kalıp çok iyi kullanılmıştır  *Spoiler* ) Scott Snyder, belli ki kötü karakterler ve kahramanlar arasında duygusal bağ oluşturmayı seviyor. Yine de fazla zorladı, mesele can sıkıcı bir hal aldı.

Yazık ki, yavaş yavaş çöken serinin finalinin, James Jr. karakterinin kendisinin ne kadar büyük bir dahi olduğunu anlatmasından başka bir numarası yok. Bir ara "Joe Chill'i ben kiraladım. Batman'in var olmasını sağlayan benim."  diyeceğinden korktum. Yaşı tutsaydı, diyebilirdi de. Killing Joke'da Barbara'nın başına gelenlerden sorumlu olduğu şakası (şakaydı, değil mi?) kanımı dondurmaya yetti. Yaşadıklarına rağmen insancıl tarafını korumuş bir kişilik olan Komiser Gordon'ın kendi oğlunu "ders alsın" diye Arkham akıl hastanesinde Joker'in komşusu yapabileceğine de bir saniyeliğine bile inanmadım. Psikopat bir karakterin ağzından çıktığı için, söylediklerine takılmamak lazım deyip geçtim.

Snyder'ın, Barbara'nın James'in gözüne sapladığı bıçakla The Dark Knight Returns'deki Batman/Joker kavgasına el sallaması ve Year One'ın sonuna atıfta bulunduğu köprü sahnesi hoştu, lakin ikincisinde Gordon'a verilen Hollywood eskisi replikler olmasaydı hepimiz için daha hayırlı olurdu.

#881'in çizimlerini önceki bölümleri dönüşümlü olarak üstlenen Jock ve Francavilla paylaşmışlar. Bana çizimler (özellikle Jock'ınkiler) biraz aceleye getirilmiş, kusurlar renklerle kapatılmaya çalışılmış gibi geldi, sayı rötarsız çıktığı için eleştirmeyeceğim yine de.

Detective Comics için bir sayfa kapandı işte böyle... Klasik olabilecek bir seri de tatsız bir final yaptı. Normalde adetim değil ama, puan verecek olsaydım Snyder'ın Detective'ine en yüksek 10 üzerinden 7 verirdim. İlk arc 10/10 tabii... 

Gelecek ay  Batman #1 ve Detective Comics #1'de görüşmek üzere!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum Yap