10 Nisan 2012 Salı

Eisner 2012 Adayları


Güya başlık Eisner 2012: Ya da Endişe Etmeyi Bırakıp Bombayı Sevmeyi Nasıl Öğrendim? olacaktı, ben de üç günlük dünyada bir Dr. Strangelove göndermesi yapabildim diyebilecektim gururla. Çok uzun oldu, şekilden kaybetti. Sildim, rahatladım.

Mevzu ödül olunca içimi anlamsız bir heyecan ve aynı anlamsızlıkta bir sıkıntı kaplıyor. Sezona Golden Globe ile başlayıp, Oscar'lardan, Emmy'lere, oradan MTV'ye, Brit Ödüllerine, Mercury Müzik Ödülü'ne kadar ne var ne yoksa takip etmekten keyif alıyor, ama içten içe 'Kime göre, neye göre en iyiler?' demekten, boşu boşuna göklere çıkarılanlar ile görmezden gelinenlere üzülmekten, ve Alan Moore'un "üç beş asosyalin toplanıp belirlediği adaylar" tadındaki lafını yinelemekten kendimi alamıyorum. Tabii son durak içimdeki veledin dağıtılan ödüllerle kafasındaki listeyi karşılaştırıp, haklı çıkmasının yarattığı mutlulukla pazularını sıkarak poz vermesi. Johnny Bravo style :) Çizgi roman camiasının en prestijli ödülü Eisner Awards'un bu yılki adayları [tam liste için: Ç.R.O.P.] açıklandığından beri saydığım tüm aşamalardan geçtim. 

Bizi ilgilendiren [Batman'in bulunduğu] kategorilere sarmadan önce, geçen sene delice takip ettiğim diğer çizgi romanlara çok kısa değinmek istiyorum. [Foyam ortaya çıktı. sadece Batman okumuyorum!] Seçtiğim bir kaç eseri, tavsiye olarak kabul edebilirsiniz de...

En İyi Sürekli Seri ve En İyi Tek Sayı dallarında, kötü bir yıl geçiren Marvel Comics'in gururu Daredevil ışıldıyor. Çok tartışılan Shadowland macerasından sonra Daredevil yeniden doğumun kitabını yazdı desem yeridir. Mark Waid iyi bir yazar, ama seriyi bulunduğu noktaya taşıyan, müthiş çizerler Paolo Rivera ve Marcos Martin. Martin'i Batgirl: Year One'ı çizdiği DC'deki acemilik günlerinden beri izliyorum ve gösterdiği gelişme karşısında şapka çıkartmaktan başka yapacak bir şey bulamıyorum. Eh, kendisi "En İyi Çizer/Çinici" dalında da aday...

En İyi Kısa Hikaye, Darwyn Cooke'un Parker The Martini Edition adlı iştah kabartan eserindeki The Seventh. Cooke, Batman The Animated Series çizgi dizisinde storyboard çizeri olarak başladığı kariyerine Justice League: New Frontier, Selina's Big Score ve Batman: Ego gibi başyapıtlar sığdırdı. Ders notu yazsa, Sinan Çetin filmlerinin grafik romanlarını çizse okurum. Ötesi yok!

En İyi Kapak Çizeri ve En İyi Renklendirici dallarında iZombie'nin Michael ve Laure Allred ikilisini gördüm. Bence gayet yerinde seçimler. Kapak Çizeri olarak Francesco Francavilla adaylar arasındaki dikkate diğer bir başka yetenek. [Çok hoş bir blogu da var. Pulp hastalarına birebir.]

En İyi Yazar/Çizer olarak da favorim, her ne kadar kazanmasına pek ihtimal vermesem de Terry Moore. Az kişinin bildiği mükemmel çizgi romanlardan Rachel Rising kesinlikle bir şansı hak ediyor.

Gelelim Batman'e... 

Kara şövalyenin aday gösterildiği iki kategori var: 

1- En İyi Sınırlı Seri: Flashpoint Batman: Knight of Vengeance
2- Genç Okurlar İçin En İyi Yayın [8-12 Yaş]: The All New Batman The Brave and The Bold.

The All New Batman The Brave and The Bold takip ettiğim bir çizgi roman değil, ama serinin öncülünü okumuşluğum var. Başlarda mırın kırın edip, zamanla alıştığım ve çok sevdiğim Batman The Brave and The Bold çizgi dizisinin tie-in yayını olan seride, Super Powers ve benzeri çocuk/gençlik çizgi romanlarının gediklilerinden Sholly Fisch'in parmağının olduğunu biliyordum da, yaklaşık 20 yıldır Batman Adventures dahil çok sevdiğim onlarca işte imzası bulunan Rick Burchett'in de çizer olarak çalıştığını bilmiyordum. Serinin Eisner'a aday olmasının benim açımdan en güzel yanı da bu bilgi oldu. En kısa zamanda tüm sayıları [16 sayı şimdilik] okuyup, ayıbımı telafi edeceğim.

Flashpoint Batman: Knight of Vengeance ise, Ocak ayında yaptığım en iyiler listesinde üç dalda [son sayının kapağını unutmasaydım dört olurdu, dööört] yer almış. DC'nin Flashpoint  curcunasından akılda kalan en büyük iş olan Knight of Vengeance hakkında yazdıklarıma bir daha bakınca, seriyi çocuğum gibi sahiplendiğimi fark ettim. Hatta biz arkadaşlar arasında Thomas'ı gerçek Batman olarak kabullendiğimize ve Bruce'u bir daha görmemeye hazır olduğumuza kanaat getirmiştik. Ana evrene dönmeseydik yola Thomas Wayne ile devam edebilirdik... Bir dakika ya! Ne diyorum ben?

Flashpoint Batman: Knight of Vengeance'ın kategorisinde Atomic Robo ve Criminal: Last of Innocent gibi acayip işler var, bu yüzden kara şövalyenin akıbeti ne olur, gerçekçi bir tahmin yürütemiyorum. Knight of Vengeance, kazansa da geçen yıl okuduğum en 'taş' Batman hikayesi olacak, kazanmasa da. Tek fark Eisner'ın kazananlarını belirleyenler [asosyal tayfa?] ile aynı seçimi yapmamız olur herhalde. 

DC, Flashpoint Batman: Knight of Vengeance'ı, Batman karakterlerine yer veren diğer Flashpoint sayılarıyla [Deadman and the Flying Graysons, Deathstroke and the Curse of the Ravager, Secret Seven] beraber World of Flashpoint Featuring Batman cildinde piyasaya sürdü. Seriyi yayınlandığı sırada kaçırmış olan varsa, elini çabuk tutsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum Yap